Minimální preventivní program

V rámci výuky i mimo ni se žáci seznamují s těmito tematickými okruhy:

I. stupeň:

1) zdravě žít – výživa, hygiena, hodnota zdraví, nemoc, léky, drogy

2) umět komunikovat – adekvátně reagovat na různé podněty, nevytvářet konfliktní prostředí, umět se dohodnout, požádat vhodně a jasně o pomoc, umět slušně odmítnout
 
3) vytvářet pozitivní sociální klima – pocit bezpeční, zdravé sebevědomí, kamarádství, umět vyjádřit radost, ovládat se, chápat pozitivní lidské hodnoty
 
4) hledat možnosti sebeuplatnění – zájmové aktivity, exkurze, školy v přírodě, kulturní prožitky
 
 
II. stupeň:
 
1) získat nezkreslené informace – drogy, rizika zneužívání, HIV/AIDS
 
2) dopomoci zvyšovat sociální kompetence – efektivně se orientovat v sociálních vztazích, přijímat odpovědnost za sebe a své chování, řešit problémy a konflikty, čelit nátlaku, umět se vyrovnat s problémy, ovládat své emoce, naučit se porozumět jim, zvládat stres, bránit se všem formám sebedestrukce atp.
 
3) napomáhat formovat postoje – posilovat právní vědomí, úctu k zákonu, uvědomit si vlastní hodnoty, zaujmout stanovisko k patologickým jevům