Školní rok 2010/2011

 Důležitou součástí školního vzdělávacího programu je sebehodnocení – autoevaluace školy. Provádí se různými způsoby, prostým pozorováním, zadáváním dotazníků rodičům, žákům a učitelům, účastí na národním testování společnosti SCIO. Tyto testy uskutečňujeme v 6. a 9. ročníku. Žákům je hradíme z prostředků školy. Žáci 6. ročníku absolvovali test z českého jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů, žáci 9. ročníku navíc z anglického jazyka a někteří i z německého jazyka. Testy provádějí žáci na počítači a vybírají vždy jednu správnou odpověď ze čtyř možností. Testy jsou koncipovány tak, aby ukázaly, jak žák využívá své studijní potenciály, jaké jsou jeho výsledky ve škole ve srovnání se skutečnými žákovými možnostmi. Každý žák obdrží podrobnou písemnou zprávu o svých výsledcích, žáci v devátém ročníku i doporučení týkající se středoškolského studia.

Škola získá informaci nejen o tom, jak využívá a rozšiřuje žákovy schopnosti, ale i srovnání s ostatními základními školami a gymnázii v republice. S výsledky testů vás seznámíme.                              

 

Výsledky scio testů v 6. a 9. ročníku

Na konci minulého roku se naši žáci  z 6. a 9. ročníku zapojili do národního testování, jehož cílem je zjistit studijní potenciály žáků a jejich využívání školou. Testování se zúčastnilo 10 217 žáků 6. tříd z 350 škol a 29 249 žáků 9. tříd z 981 školy.  

KTERÉ INFORMACE NÁM TESTOVÁNÍ POSKYTLO?

 

6. třída

Obecně studijní předpoklady

V oblasti orientace v textu, analýzy informací, orientace v obrázku, porovnávání hodnot a číselných operací jsou naši žáci lehce podprůměrní, lepší jsou v e slovní zásobě a orientaci v grafu a tabulkách.

Český jazyk

Žáci jsou v mluvnici mírně pod průměrem, ve slohu a literatuře nad průměrem. Pozitivní je dobré porozumění textu a aplikační schopnosti.

Matematika

Ačkoli žáci prokázali podprůměrné znalosti, jejich porozumění a aplikační schopnosti jsou průměrné.

 

9. třída

Obecně studijní předpoklady

Slovní zásoba, orientace v textu, grafu a tabulkách jsou podprůměrné, analýza informací, orientace v obrázku, porovnávání hodnot průměrné, číselné operace nadprůměrné.

Český jazyk

Celkově jsou naši žáci lehce pod průměrem, lepší výsledky mají v mluvnici než v literatuře a slohu, mají menší znalosti, ale dobré porozumění. Menší jsou i aplikační schopnosti.

Matematika

Zaujali místo mírně pod průměrem, vykazují nadprůměrné znalosti, ale menší porozumění a aplikační schopnosti.

Anglický jazyk

Výsledky žáků v konverzaci, čtení s porozuměním, komplexních cvičeních, slovní zásobě a gramatice jsou mírně nadprůměrné.

Německý jazyk

Žáci dosáhli  vysoko nadprůměrných výsledků v konverzaci, slovní zásobě a gramatice, podprůměrní byli v komplexních cvičeních a čtení s porozuměním.

 

Celkově jsme se v letošním roce zařadili mezi školy průměrné a mírně nadprůměrné. Přitom někteří žáci dosáhli výsledků velmi slabých, někteří měli naopak výsledky vysoko nad průměrem až špičkové. Žákyně Karolína Šichová získala ocenění za nejlepší výsledek v hlavním městě Praha v testu z matematiky žáků základních škol. Dosáhla percentilu 99, což znamená, že byla lepší než 99 žáků ze sta. (Odkaz na potvrzení jejího výsledku: http://www.scio.cz/skoly/oceneni.asp?r=19602 .)

Na základě srovnání studijních potenciálů a výsledků žáků v testech obdržela škola celkové zhodnocení své pedagogické činnosti. Konstatuje se zde, že ve všech zkoumaných oblastech učitelé optimálně využívají studijní potenciály žáků. Absolvované scio testy jsou tedy osvědčením o kvalitní práci našich učitelů.