Školní rok 2016/2017
Vyhodnocení srovnávacích testů zadaných žákům 3.tříd 30. a 31.5.2017
30.5.byla ve všech třetích třídách zadána srovnávací písemná práce z matematiky a předmětu "Člověk a jeho svět". Výsledky ukázaly, že děti jsou ve všech třídách připraveny velmi dobře, jejich výkony korespondovaly s ohodnocením na vysvědčení.
Srovnávací práce z českého jazyka byla zadána 31.5. Výsledky v jednotlivých třídách byly opět vyrovnané a souhlasily s ohodnocením dětí na vysvědčení. Shodné testy byly zadány v roce 1999 a 2013. Úspěšnost v řešení úloh vypadá následovně:
1999: M: 72% Č: 86% Čjs: 64%
2013: M: 78% Č: 91% Čjs: 70%
2017: M: 84% Č: 89% Čjs: 79%
Lze konstatovat, že úspěšnost v matematice se stále zlepšuje, v českém jazyce je přibližně stejná. Test z Čjs není příliš průkazný, vypovídá spíše o obecných znalostech dětí, i zde je patrné zlepšení. Protože děti z tříd z roku 2013 se v dalším průběhu ukázaly jako velmi šikovné, lze předpokládat, že současní třeťáci budou v dalších ročnících rovněž zdatnými studenty.
Vyhodnocení dotazníku zadaného rodičům žáků 1.tříd na třídních schůzkách 20.4.2017
Po dohodě se školským výborem ÚMČ jsme zjišťovali spokojenost rodičů žáků 1.tříd s naší školou. Na anketní otázky odpovědělo 64 rodičů současných prvňáčků. Výjimku tvořila první otázka, kde jsme se dotazovali, zda se rodiče seznámili se vzdělávacím programem školy - přibližně dvě třetiny ho znají, jedna třetina ne. V ostatních otázkách jsme se zaměřili na to, jak se děti ve škole cítí, jak vnímají atmosféru při vyučování a míru spokojenosti rodičů s naší prací.
Zjištění vyplývající z výsledků dotazníků jsou pro školu velmi příjemná, zváště nás těší, že všechny děti jsou podle sdělení rodičů ve škole spokojeny (100%) a komunikace mezi školou a rodiči je vnímána příznivě (100%).
Jediný bod dotazníku, u kterého jsme zaznamenali mírnou nespokojenost (9%), se týká stravy ve školní jídelně. Z podnětu zástupce rodičů ve školské radě paní Mgr.Magdaleny Rytinové, byla v únoru přizvána ke spolupráci dětská lékařka paní MUDr. Slámová. Ta školní jídelnu navštívila a vypracovala zprávu (je v příloze). Z ní vyplývá, že školní jídelna postupuje podle platných předpisů. Bohužel z domova si děti přinášejí často špatné stravovací návyky.
Zpětná vazba, kterou nám rodiče našich prvňáčků poskytli, nás velmi potěšila. Zároveň nás zavazuje, abychom tuto míru spokojenosti udrželi i v následujících letech, o což se budeme snažit.
V příloze najdete podrobně zpracované výsledky včetně znění otázek.