Výsledky šetření úrovně čtenářské gramotnosti ve 4.ročníku

V minulém školním roce se naše škola zapojila do mezinárodního projektu PIRLS, který zjišťuje úroveň čtenářské gramotnosti žáků 4.ročníku.

Česká republika se v minulosti zapojila do tohoto projektu v letech 2001 a 2011. Do cyklu PIRLS 2016 je zapojeno více než 50 zemí z celého světa. Testy a žákovské dotazníky vyplnilo celkem 5 537 žáků ve 157 základních školách z celé České republiky. Za účelem šetření byl připraven soubor úloh, ze kterých byly sestaveny testové sešity obsahující různé sady dvou vybraných úloh. Tyto úlohy jsou stejné pro žáky všech zúčastněných zemí. Každá třída obdržela testové sešity s různými variantami úloh a každý žák vyplňoval pouze jednu z nich.

Výsledky jsou shrnuty v tabulce v příloze. V této tabulce je uvedena celková průměrná úspěšnost českých žáků zapojených do testování a průměrná úspěšnost žáků naší školy ve čtení. Výsledky jsou dále členěny podle pohlaví žáků. V tabulce je doplněna také informace o průměrné úspěšnosti žáků podle druhů textů rozlišovaných v testu PIRLS.

Naši žáci dosáhli ve všech oblastech nadprůměrných výsledků. Velmi dobře si vedli ve čtení, což je viditelné z grafu v příloze.